مشترکان خانگی پرمصرف به کنتور هوشمند مجهز می شوند

معاون هماهنگی توزیع توانیر از تجهیز اشتراکهای خانگی پرمصرف به کنتور هوشمند تا پایان امسال خبرداد.
مشترکان خانگی پرمصرف به کنتور هوشمند مجهز می شوند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، حمیدرضا پیر پیران از برنامه تجهیز تمامی مشترکان خانگی بالای الگوی مصرف به کنتورهای هوشمند، تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: امسال مشترکان تجاری بالای هزارکیلو وات ساعت مصرف ماهانه به همراه تمامی مشترکان صنعتی و کشاورزی به کنتورهای هوشمند مجهز می‌شوند و امیدواریم طی یک برنامه پنج ساله کار نصب کنتورهای هوشمند روی تمامی اشتراک‌های برق کشور به اتمام برسد.

وی با اشاره به نزدیک شدن دوره اوج بار تابستان از مردم خواست همچون سال گذشته با مشارکت و همراهی با برنامه‌های صرفه جویی انرژی به عبور بدون مشکل از تابستان پیش رو کمک کنند و از پاداش صرفه جویی بهره مند شوند.

مهندس پیرپیران ابراز امیدواری کرد با مشارکت خوب مردم، امسال حداقل ۸ درصد کاهش مصرف انرژی در ۴ ماه گرم سال اتفاق بیافتد، این میزان در سال گذشته ۵ درصد بود و علاوه بر آن از رشد ۴ تا ۵ درصدی مصرف سالانه برق خانگی نیز جلوگیری شد.

معاون هماهنگی توزیع توانیر کاهش مصرف برق مشترکان خانگی تا ۵۰ درصد الگوی تعیین شده در دوره گرم امسال را به ازای هرکیلو وات ساعت صرفه جویی با ۲ هزار تومان پاداش همراه دانست و این پاداش برای صرفه جویی بیش از نصف تا سقف الگو ۱,۵۰۰ تومان، تا ۱.۵ برابر الگو ۱,۰۰۰ تومان و تا ۲.۵ برابر الگو ۵۰۰ تومان است و مشترکان خانگی با بیش از ۲.۵ برابر الگو مشمول پاداش نمی‌شوند.

پیر پیران با اشاره به محاسبه پلکانی قیمت برق مصرفی، پله اول مصرف را حدود ۶۰ تومان، پله بعدی حدود ۸۰ تومان و پله‌های بعدی تا سقف الگو را تا ۱۷۰ تومان به ازای هر کیلو وات ساعت مصرف عنوان کرد که برای مصارف بالای الگو ۱.۵ برابر نرخ تأمین برق که معادل ۴۴۵.۵ تومان است به ازای هرکیلو وات ساعت مصرف اضافی دریافت می‌شود و این ضریب تا ۲.۵ برابر برای مصارف بالاتر افزایش می‌یابد.

وی عدم مجوز فعالیت برای تولید کنندگان مجاز رمز ارز در ماههای گرم سال را خاطرنشان کرد و از مردم خواست نسبت به جهش ناگهانی مصرف برق اماکن تجاری، خانگی، کارگاهی و غیره که به اجاره واگذار کردند، هوشیار باشند و اطلاعات مصرف برق اینگونه اماکن را از طریق نرم افزار کاربردی “برق من” پایش کنند تا استفاده غیر مجاز از اشتراک آنها صورت نگیرد.

منبع : مهر نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجوی پروژه ها

عضویت در خبرنامه