آغاز معاملات برق تجدیدپذیر در تابلوی برق سبز بورس انرژی

امروز مراسم رونمایی از تابلوی برق سبز با حضور وزیر نیرو، وزیر اقتصاد، رئیس سازمان بورس و معاون وزیر نیرو در سازمان بورس برگزار شد.
آغاز معاملات برق تجدیدپذیر در تابلوی برق سبز بورس انرژی

به گزارش برق نیوز، “محمود کمانی” در آئین رونمایی از تابلوی برق سبز در بورس انرژی ایران، گفت: در ابتدای فعالیت دولت فقط یک مدل خرید تضمینی مبتنی بر ماده ۶۱ اصلاح الگوی مصرف وجود داشت که با مشکل قیمت‌گذاری و نیز مطالبات سرمایه‌گذاران همراه بود.

معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) افزود: خوشبختانه در دولت سیزدهم با پیشبرد روش‌های مختلف درصدد مرتفع کردن نگرانی‌های سرمایه‌گذاران و ایجاد انگیزه برای این افراد بودیم که عرضه انرژی‌های تجدیدپذیر در بورس یکی از این راهکارهاست.

وی ادامه داد: دو اقدام اساسی مجلس شورای اسلامی، کمک زیادی به ورود انرژی‌های تجدیدپذیر به بازار بورس کرد، اول اینکه صنایع را موظف کرد که یک درصد از برق مصرفی خود را از طریق انرژی تجدیدپذیر تامین کنند.

آغاز معاملات برق تجدیدپذیر در تابلوی برق سبز بورس انرژی

کمانی قانون مانع‌زدایی از صنعت برق را دیگر اقدام مجلس شورای اسلامی عنوان و اظهار کرد: این قانون سال گذشته نهایی و مقرر شد ۱۰۰۰ مگاوات انرژی جدید در کشور تولید شود که این دو موضوع پشتیبان تابلوی برق سبز خواهد بود.

معاون وزیر نیرو در خصوص شرایط عرضه برق انرژی تجدیدپذیر در بورس انرژی، بیان کرد: پس از صدور پروانه احداث و مجوز‌های مربوط، سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق اقدام به انعقاد قرارداد ۲٠ ساله با نیروگاه‌های تجدیدپذیر کرد که پس از این طی فرآیند نیروگاه‌ها با تایید ساتبا به بورس معرفی شدند و می‌توانند کد بورسی اخذ و در نهایت برق خود را در بورس انرژی عرضه کنند.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران اگر به هر دلیلی نتوانند برق خود را در بورس به فروش برسانند، ساتبا با ۷۰ درصد نرخ کشف شده در نیروگاه، مطالبات این افراد را تسویه خواهد کرد.

منبع : برق نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجوی پروژه ها

عضویت در خبرنامه