راهنمای نحوه دریافت تائیدیه تحصیلی

راهنمای نحوه دریافت تائیدیه تحصیلی
تاییدیه تحصیلی

راهنمای نحوه دریافت تائیدیه تحصیلی دارندگان مدرک دیپلم

ابتدا نشانی اینترنتی https://emt.medu.ir را در مرورگر خود باز نمایید. پس از آن، صفحه زیر برای شما باز می گردد.

راهنمای نحوه دریافت تائیدیه تحصیلی - 1

با کلیک بر گزینه ثبت نام مدرک تحصیلی به صفحه بعد منتقل می شوید. در اینجا اطلاعات خواسته شده و کد امنیتی انتهای صفحه را وارد می نمایید.

در مرحله بعد، طبق تصویر زیر اطلاعات خواسته شده را تکمیل نموده و وارد مرحله بعد می گردید. همانطور که در متن اصلی خبر نیز درج شده، شناسه ملی شرکت مهندسی آریا نیر 10102201832 می باشد.

پس از تایید اطلاعات وارد صفحه پرداخت شده و اطلاعات کارت بانکی خود را وارد نمایید.

پس از وارد کردن موفقیت آمیز اطلاعات بانکی و تکمیل عملیات خرید، کد رهگیری به شما داده می شود که در صورت امکان آن را پرینت گرفته یا در پیش خود نگه دارد.

راهنمای نحوه دریافت استعلام تحصیلی دارندگان تحصیلات تکمیلی (لیسانس، فوق لیسانس و بالاتر)

دارندگان مدرک تحصیلات تکمیلی، نشانی اینترنتی www.estelam.msrt.ir  را در مرورگر خود باز نمایید. پس از آن، صفحه زیر برای شما باز می گردد.

5

با کلیک بر گزینه ثبت نام مدرک تحصیلی به صفحه بعد منتقل می شوید. در اینجا اطلاعات خواسته شده و تیک من ربات نیستم را وارد نمایید  و با کلیک بر گزینه صدور کد رهگیری به مرحله بعد منتقل می شوید.

این صفحه اطلاعات تحصیلی شما را نشان می دهد. جهت پرینت این صفحه می توانید با مراجعه به سایت  https://inbox.iran.gov.ir  و ثبت نام در آن به فایل این استعلام نیز دسترسی پیدا کنید و آن را پرینت بگیرید.

البته برای استعلام مدرک این دانشگاه‌ها روش دیگری هم وجود دارد که در ادامه این روش هم به‌طور کامل توضیح داده شده است.

استعلام تاییدیه مدرک تحصیلی سامانه سجاد

سامانه جامع امور دانشجویان که به اختصار سامانه سجاد خوانده می‌شود برای انجام امور مختلف مربوط به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی خدماتی را ارائه می‌کند. استعلام و دریافت تأییدیه مدرک تحصیلی هم یکی از خدمات این سامانه است که با طی چند مرحله امکان دریافت این تأییدیه به‌صورت کاملا آنلاین و بدون نیاز به مراجعه به وزارت علوم و دانشگاه محل تحصیلی را فراهم می‌کند.

استعلام تاییدیه مدرک تحصیلی سامانه سجاد

در مرحله دوم، باید قسمت ورود را انتخاب کنید. البته این در صورتی است که پیش از این در سامانه سجاد ثبت نام کرده و حساب کاربری ایجاد کرده باشید. پس از ایجاد حساب کاربری، گزینه ورود را انتخاب کنید. برای ورود ابتدا نام کاربری را که کد ملی شما است، وارد کنید. سپس گذر واژه تان را وارد کنید تا به حساب کاربری خود وارد شوید.

در سومین مرحله، از نوار بالای صفحه سامانه سجاد گزینه «خدمات» را کلیک کرده و در میان خدمات مختلف این سامانه در قسمت «اداره کل امور دانشجویان داخل» روی گزینه «تأیید مدارک تحصیلی دانشگاهی داخل کشور» کلیک کنید.

استعلام تاییدیه مدرک تحصیلی سامانه سجاد - 2

در مرحله چهارم، فرایند دریافت تاییدیه آغاز می‌شود. در اولین گام از این فرایند باید قوانین و مقررات سامانه سجاد برای تایید مدارک تحصیلی دانشگاهی را مطالعه کنید و در صورت موافقت بر روی گزینه «با قوانین گفته شده موافق هستم» کلیک و سپس گزینه «بعدی» را انتخاب کنید.

استعلام تاییدیه مدرک تحصیلی سامانه سجاد - 3

در مرحله بعد نوبت به بررسی اطلاعات هویتی و تحصیلی شما می‌رسد. در این مرحله تمام اطلاعاتی که هنگام ثبت نام در این سامانه وارد کرده بودید به شما نمایش داده می‌شود. این اطلاعات را مجددا به‌دقت مطالعه و بررسی کنید. در صورت وجود هر گونه مغایرت از طریق گزینه «ویرایش پروفایل» در نوار بالای سایت، این اطلاعات را تصحیح و تکمیل کنید. اگر اطلاعاتتان صحیح و کامل است گزینه «بعدی» را کلیک کنید.

استعلام تاییدیه مدرک تحصیلی سامانه سجاد - 4

در ششمین مرحله باید اطلاعات خود را تکمیل کنید. در این بخش شما باید سایر اطلاعات خواسته‌شده را تکمیل کنید. به خاطر داشته باشید که برخی از مدارک و مستندات مورد نیاز از جمله عکس و فایل که در این بخش خواسته شده، باید در اندازه‌های مشخص‌شده در قسمت‌های تعیین‌شده بارگذاری (آپلود) شود. در ادامه این مرحله هم سوال امنیتی از شما پرسیده می‌شود که باید به آن پاسخ دهید. سپس روی گزینه «ارسال» کلیک کنید.

استعلام تاییدیه مدرک تحصیلی سامانه سجاد-5

اگر مراحل قبل را به‌درستی طی کرده باشید و خطایی دریافت نکرده باشید، در مرحله هشتم لازم است هزینه‌ای را به‌صورت آنلاین برای دریافت تأییدیه تحصیلی پرداخت کنید. در صورت پرداخت هزینه در کادر مشخصی پیغامی مبنی بر تراکنش موفق و کد پیگیری در کادر سبز رنگ به شما نمایش داده می‌شود تا در صورت بروز مشکل بتوانید از این کد جهت پیگیری‌های لازم استفاده کنید.

تا این مرحله شما تمام اقدامات لازم برای دریافت تأییدیه تحصیلی را انجام داده‌اید و درخواستتان را ثبت کرده‌اید. در مراحل بعدی، فقط لازم است که وضعیت درخواستتان را پیگیری کنید. معمولا هر گونه تغییر در روال صدور تأییدیه تحصیلی از طریق پیامک یا ایمیل به شما اطلاع‌رسانی می‌شود.

اگر این اطلاع‌رسانی طی دو الی سه روز پس از ثبت درخواست صورت نگرفت، می‌توانید مراجعه به سامانه سجاد و ورود به حساب کاربری خود در سامانه سجاد می‌توانید وضعیت درخواستتان را بررسی کنید. برای این کار لازم است وارد حساب کاربری خود در سامانه سجاد شوید و پس از آن، بخش «کارتابل» را انتخاب و وضعیت درخواست‌های خود را مشاهده کنید.

در مرحله پیگیری ممکن است سه وضعیت مختلف برای درخواست شما ایجاد شود:

۱. «نیاز به بازبینی توسط کارشناس»؛ به این معنا است که درخواست شما همچنان در وضعیت بررسی قرار دارد. اگر در قسمت «توضیحات» از شما خواسته شده که اطلاعاتی را ویرایش کنید، نسبت به انجام ویرایش اقدام کنید و پس از پاسخ به سوال امنیتی گزینه «بروزرسانی» را انتخاب کنید.

۲. «عدم تأیید درخواست توسط کارشناس»؛ اگر کارشناسان مربوطه بنا به دلایلی با درخواست شما موافقت نکنند این پیام برای شما نمایش داده می‌شود و علت آن در بخش توضیحات ذکر خواهد شد.

۳. «تأیید درخواست متقاضی»؛ اگر کارشناسان با شما موافقت کنند این پیام تأیید را دریافت می‌کنید. هنگامی که با درخواست شما موافقت شود فرایند تایید مدارک تحصیلی دانشگاهی به پایان می‌رسد و شما می توانید با انتخاب گزینه «تاییدیه مدرک» گواهی تأیید مدارک تحصیلی خود را مشاهده و در صورت نیاز آن را چاپ (پرینت) کنید.

دو روشی که ذکر و توضیح داده شد برای استعلام مدرک تحصیلی دانشگاه‌های سراسری است؛ برای مشاهده و دریافت استعلام مدارک تحصیلی مربوط به دانشگاه آزاد باید به سامانه مربوط به این دانشگاه مراجعه کنید و مراحل آن را که در ادامه توضیح داده شده است، یک به یک طی کنید.

استعلام مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد با کد ملی

اگر دانشجوی دانشگاه آزاد بوده‌اید و قصد دارید استعلامی از مدرک یا مدارک تحصیلی خود داشته باشید باید به سامانه‌ای که این دانشگاه برای خدمات استعلام غیر حضوری خود راه‌اندازی کرده است، مراجعه کنید. در این سامانه با ثبت اطلاعات و مشخصات فردی می‌توانید استعلام مدارک و اطلاعات تحصیلی خود را دریافت کنید.

استعلام مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد از طریق سامانه استعلام این دانشگاه به نشانی www.estelam.iau.ir انجام می‌شود. برای استعلام مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد لازم است اطلاعات و مشخصات فردی خود را وارد کنید. البته این مشخصات نسبت به اطلاعات درخواست‌شده در سایت استعلام مدرک تحصیلی وزارت علوم بسیار مختصرتر است اما نیاز به پرداخت هزینه دارید.

شما برای استعلام مدرک تحصیلی خود از سامانه دانشگاه آزاد فقط نیاز به ارائه کد ملی و شماره تأیید سازمان مرکزی دارید. برای ورود این اطلاعات ابتدا باید وارد سامانه استعلام مدارک تحصیلی فارغ‌التحصیلان شوید. در صفحه پیش روی خود با وارد کردن کد ملی در هر دو قسمت «کد ملی» و «رمز عبور» می‌توانید به سامانه وارد شوید.

استعلام مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد با کد ملی - 1

در این مرحله لازم است برای خود رمز عبور جدیدی انتخاب کنید تا سامانه به شما اجازه فعالیت دهد. برای این کار باید مشخصات خود از جمله کد ملی، رمز عبور، نام، نام‌ خانوادگی، شماره موبایل و آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

استعلام مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد با کد ملی-2

بعد از انجام این مراحل سامانه شما را بار دیگر به صفحه اول هدایت می‌کند تا کد ملی و رمز عبور جدیدی را که انتخاب و ثبت کرده‌اید، وارد کنید. با ثبت این موارد می‌توانید وارد سایت شوید. در صفحه جدیدی که می‌بینید بخش عملیات را انتخاب کرده و سپس قسمت درخواست تأییدیه دانشنامه را انتخاب کنید.

استعلام مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد با کد ملی-4

در مرحله بعد، در قسمت درخواست تأییدیه دانشنامه یا همان مدرک تحصیلی، شماره تأیید سازمان مرکزی به همراه نام سازمان یا ارگان گیرنده را وارد و گزینه ثبت را انتخاب نمایید. با این کار صفحه جدیدی برای شما باز می‌شود که لازم است در آن گزینه ایجاد پرونده را کلیک و سپس هزینه استعلام مدرک تحصیلی را از طریق درگاه پرداخت آنلاین پرداخت کنید.

پس از پرداخت به صفحه اصلی انتقال داده می‌شوید. در صفحه اصلی بار دیگر بخش عملیات را انتخاب کنید و سپس، گزینه پیگیری درخواست‌ها را کلیک کنید.

با این انتخاب لیستی از درخواست‌ها را مشاهده خواهید کرد که باید در میان آن‌ها گزینه دریافت تأیید مدرک را انتخاب کنید. صفحه‌ای از اطلاعات فردی و تحصیلی شما نمایش داده می‌شود که در صورت صحت تمام اطلاعات باید گزینه تأیید را انتخاب کنید.

با تأیید اطلاعات و مشخصات، سوابق و اطلاعات مدرک تحصیلی شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید با چاپ (پرینت) کردن آن، این مدرک را دریافت کنید.

روش های متنوع اخذ تاییدیه مدرک تحصیلی گردآوری شده توسط شرکت مهندسی آریانیر

5858123 ی ک 99

منبع : زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجوی پروژه ها

عضویت در خبرنامه